środa, 4 czerwca 2014

"Książki z nieznanej półki..." #2

Chris Columbus & Ned Vizzing - "Dom Tajemnic"

No i w końcu trafiłam! Oczywiście wcześniej słyszałam na wszystkich stronach Potterowskich o tej książce i wcale nie ukrywam, że zaciekawiła mnie, bo skoro sama Rowling poleca... Dokładnie wczoraj, szłam do księgarni kupić mojej koleżance coś na urodziny. Dziewczyna lubi książki, ale ma ich bardzo dużo i trudno trafić na coś co nie ma. Gdy tak przeglądałam dział "młodzieżowy" zainteresował mnie tytuł i właściwie nie skojarzyłam go z tą książką. W końcu po paru tytułach wybrałam tą, licząc cicho, żeby jej nie miała i spodobała jej się.

Kiedy wróciłam do domu obejrzałam ją ze wszystkich stron i uznałam, że do niedzieli bez problemu ją przeczytam, nie niszcząc jej. Powoli zaczęłam oglądać środek i zauważyłam na niektórych stronach rysunki, które nie są tak bardzo potrzebne, ale pomagają sobie wyobrazić to, co opisują autorzy.

Historia opowiada o trójce rodzeństwa Kordeli, Brendanie i Eleanor, którzy przeprowadzają się do bardzo taniego domu, w którym kiedyś mieszkał pisarz Denver Kristoff. Od razu po rozpakowaniu puka kobieta do nich, która okazuje się Wichrową Wiedźmą i przenosi ich w świat powieści ojca, a tam czyhają na nich nowe niebezpieczeństwa. Piraci, kolosi, dzikusy oraz spotykanie Willa, osoby, która pochodzi z książki i staje się ich przyjacielem. Czy dzieci wrócą do domu? Czego chce od nich Wiedźma? Co kryje dom?

Osobiście jestem zauroczona. Mimo, że postacie są trochę schematyczne w tej książce nie ma czasu na nudę. Akcja leci wartko i co stronę coś się dzieje. Bardzo podoba mi się wątek miłosny - Kordeli podoba się Will, a on, no cóż... Ze wszystkich postaci najbardziej polubiłam Eleanor, jest naprawdę mądrą dziewczyną, która ma dysleksje, a czasem zachowuje się dojrzalej od swojego rodzeństwa. Och, nie wiem co jeszcze napisać. Bardzo polecam ją wszystkim, którzy uwielbiają przygody, a ja czekam na kolejną część. :)

Księżniczka Lunałka :)


___________________________
O jaki książkach chcielibyście tutaj poczytać?
Może macie propozycje jakiś zmian?
Śmiało! Piszcie! 
Iadala :)

2 komentarze:

  1. Nie wydaję mi się, żeby to była książka z "Nieznanej półki", ponieważ naprawdę było o niej dużo mówione i na wielu blogach z recenzjami się pojawia. Myślę, że nie jest tak nieznana. :)
    Sama ją przeczytałam i nie podobała mi się tak jak tobie, ale była nie najgorsza. C:
    Do nn i zapraszam - http://books-myworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Popieram Lost in Dreams.
    Wokół "Domu Tajemnic" było strasznie dużo szumu.
    Także czytałam tą książkę i uważam, że jest średnia.
    Sky z www.blog-ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Zapraszamy do komentowania :)
Dla ciebie to chwilka, a dla nas miłe uczucie docenienia :)